Kočičky

Téma - Sluníčko se probudilo

Podtéma

-       Jarní kytičky na zahrádce

-       Hody, hody doprovody…

-       Na našem dvorečku

-       Čáry, máry fuk…

 

Charakteristika

Vláda paní Zimy a mrazíka Františka pomalu končí. Pozorujeme kolem sebe, jak se ztrácí sníh, taje led. Čím dál víc se hlásí sluníčko, které svými hřejivými paprsky probouzí vše, co v zimě spalo. Společně vyženeme zimu a budeme si všímat jaké změny nám nové období přináší. První květiny – ještě schované pod sněhem, čekáme na návrat čápa, zpěv ptactva. Pozorujeme, jak se hnědá hlína na zahrádce mění v zelenou travičku, jaké květiny tam vyrostly. Seznámíme se s životem na dvoře, poli, u rybníka, v lese. Pojmenujeme si mláďátka. Společně se připravíme na svátky jara – Velikonoce. Budeme si všímat práce dospělých i rozmarů počasí. Přírodu budeme prožívat všemi smysly – poslouchat, pozorovat a cítit. Budeme vytvářet kladný vztah k přírodě i k ochraně. Něco si povíme o svátku čarodějnic. 

Téma: Rampouch sem, rampouch tam…

Podtéma

-       Mrazík cení zoubky

-       Válím koule sem a tam (hrajeme si se sněhem a na sněhu)

-       Babičko vyprávěj (pohádky)

-       Když nám mrzne nos i uši (zdraví, nemoci)

-       Ptáčci v zimě

-       HALÓ pane Karnevale!

-       Hádej kdo jsem (povolání)

 

Charakteristika

Po Vánocích se všichni sejdeme ve školce. Ale co to? Už na nás čeká další kamarád do nepohody. Je to Mrazíček, který dětem připomene, jaké roční období máme, jak je poznáme, když je nám zima, proč vlastně sněží a odkud se ten sníh bere. Mrazíček také miluje zimní sporty a dovádění na sněhu. Už se všichni těšíme, jak si postavíme sněhuláka. Co to? Moc to klouže. Něco mi padá do očí! Kde je voda? A co to visí ze střech!? Proč máme červené tváře a zebou nás nohy i ruce. Musíme se pořádně obléknout, je prostě zima. A co si máme vlastně obléknout, abychom nebyli nemocní? Když nám bude opravdu velká zima, tak v teple u kamen si můžeme přečíst nějakou moc pěknou pohádku. A jakou? Třeba o našem Kamarádovi Mrazíčkovi, O paní Zimě, nebo třeba tu, kterou máme nejraději. Těšíme se na kranevalový rej. S Mrazíkem také nezapomeneme na naše kamarády v lese u krmítka. Seznámíme se také s prací našich maminek a tatínků – ten/ ta dělá to a ten/ta zase toto.

 

Adventní čas nastává

Podtéma

-       Otevřete čerti vrata….

-       Bílé Vánoce

-       My Tři Králové

 

Charakteristika

Všechny děti se seznámí s novými kamarády – babičkou a dědečkem. Musíme jim vymyslet také nějaké nové jméno. Babička by se mohla jmenovat Pohádka a dědeček Zvoneček. Babička totiž umí krásně a poutavě vyprávět pohádky, má totiž doma plnou knihovničku, stejně jako my. Ve svých pohádkách se snaží rozpoznat dobro a zlo, morální hodnoty. Díky babičce se seznámíme s lidovými pohádkami, tradicemi (Mikuláš, Vánoce a Tři Králové). Babička dětem také poví, jaké zvyky dodržovala jako malá, co ty svátky vlastně znamenají. Dědeček Zvoneček nás zase naučí spoustu krásných pekelných a vánočních básniček a písniček, čertovských tanců a vánočních koled. Společnými silami se pokusíme vytvořit příjemné prostředí, které nám navodí tu pravou sváteční atmosféru plnou očekávání. Pozveme nejen mámu a tátu, ale i babičku a dědečka. Ale babi, prý před Ježíškem chodí čerti? Tak jak to vlastně je? Babi vyprávěj! Já přece nezlobím a proto se nebojím.

 

Draku, draku, ty jsi vážně drak?

Podtéma

-        O veliké řepě

-        Na zahrádce

-        Dráček Mráček

-        Kdo to dupe v lese

-        Sbíráme listí

-        Oranžový den (dýňování)

 

Charakteristika

Společně se všemi kamarády ve školce se vypravíme za babičkou a dědečkem. Pomůžeme jim se sklizní všech plodů, které vyrostly na zahrádce, zajdeme i na pole. Když nám bude přát počasí, navštívíme i se rozloučíme s vlaštovkami , které odletí do teplých krajin. A když nám bude hodně foukat, tak si vyrobíme svého draka, kterého si pustíme po obloze. Musíme se ale teple obléci, sluníčko už na podzim tolik nehřeje a celá příroda se pomalu chystá k zimnímu spánku stejně jako ježek. V celé přírodě teď vládne malíř – Podzimek.

Jsme tu všichni kamarádi - adaptační program

Podtéma

–     Jsme kamarádi kočičky. (adaptační program)

-       Kdo jsem já, kdo jsi ty, kdo jsme my

-        Korálky se roztrhaly

-        Už vím, co smím (pravidla)

 

 

Charakteristika

Nově příchozí děti i stávající děti se seznámí s třídou Kočiček. Přivítá je tu jejich nová kamarádka kočička Micinka spolu s pejskem Bobinem, kteří se na ně moc těší. Se všemi se chtějí seznámit. Procvičíme si jména vlastní, všech kamarádů ve třídě i paní učitelek. Osvojí s i svojí značku, své místo u stolečku, lehátko, místo v šatně k ukládání oblečení. Postupně si děti budou vytvářet pravidla třídy (jsme kamarádi, chováme se k sobě hezky, každá hračka má své místo, reagujeme na zvukový signál při úklidu, pravidlo ,,Pusinka“ při stolování, pravidlo ,,Zvednutá ruka“ na vycházkách. Postupně se děti adaptují na nové prostředí, kamarády, kolektiv třídy a uč. Seznámí se tak s nejbližším okolí mateřské školy a s prostory školy (třídy – Sluníčka, Kuřátka, Berušky, kuchyně).Preferujeme především volnou hru, různé pohybové a taneční hry, hudební, výtvarné a pracovní činnosti. Nezapomeneme na činnosti relaxační a odpočinkové.

O naší třídě

  • II. třída Kočičky
  • děti ve věku 3 - 5 let
  • počet dětí ve třídě: 24
  • uč. Alena Komínková
  • uč. Marie Hnízdilová
  • asis. ped.: Petra Matyášová

Číst více...

NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek a budete informovaní o dění v naší školce.

Zřizovatel školy
Podporuje nás
Kancelář ředitelky
a ekonomky školy:
Náměstí 73/9 (Obecník),
Velké Meziříčí
Nahoru